Maaaat!

2010-10-11 / 21:43:12

Vi har börjat med sk "matkasse" lite på försök här hemma. Alltså att man genom ett företag får hemskickat recpt med tillhörande matvaror för en vecka. Idag fick vi första leveransen.
Det företaget som vi prövar är Familyfood.
Visst, det är lite dyrt, men just nu är det så värt det. Jag känner mig som en urvriden disktrasa när jag kommer hem om kvällarna och planera middag och handla är väl inte det som man kanske har lust med då. Det brukar leda till att våra middagar inte alls blir middagar utan "mackamat" som Albin kallar det. Inte speciellt roligt alls...
Men, men... Än så länge verkar det lovande. Fina ingredienser och det verkar som recepten är goda också. Idag bjöds det på Järpar med vitlök och basilika.

Kommentarer!
Postat av: Markus

Känner en hel del som har testat det där och dom har varit nöjda allihopa.

Kommenterat - 2010-10-12 / 15:25:05
Postat av: Jonna

Smidigt värre, du, så hoppas att det funkar (:



Jag har faktiskt haft tanken på att köpa en näsfrid, så jag kanske ska ta och fixa en sådan trots allt - man prövar sig verkligen fram!



Förresten, kul att du också har blogg (:

Kommenterat - 2010-10-12 / 20:37:51  | URL - http://djonna.blogg.se/
Postat av: Syster yster

Åh, spännande! Får hoppas att det blir bra på sikt också. Jag har kikat på det och tänkt att det kunde vara en kul grej att prova, men är ju inte riktigt nödvändigt så länge det bara är jag och Richard...

Kommenterat - 2010-10-22 / 17:20:41
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: