Inskolningens tredje dag

2009-01-15 / 07:45:39
Det gick bra igår. Vi var där två timmar i stället för en. Det var nog bra för Oskar om inget annat. Han fick inte ett sånt totalt utbrott igår som han fick i förrgår. I förrgår var det hemskt. Jag fick tvinga på honom overallen medans han skrek i högan sky. Jag kännde mig som ett fruktansvärt monster. Igår var vi ute när det var dags att åka hem, så det kan ju ha underlättat lite det också.
Men för Albin går det super. Jag hade nog kunnat lämna honom i morgon utan problem. Han bryr sig knappt om att jag är där. Skönt, men på något sätt samtidigt ledsamt...
Undrar om jag kommer att få gå ifrån en stund i dag. Misstänker det, men de har inte sagt något. Eftersom det går såpass bra skulle det inte förvåna mig.
Det är två andra barn som skolas in nu samtidigt som Albin. Två små tjejer. Den ena tjejen är lillasyster till en kille som gick på avdelningen tilsammans med Oskar förra året, så hennes mamma har jag pratat en hel del med innan. Vi har ju varit föräldralediga bägge två så vi har ju haft samma tider.
För den tjejen går det också jättebra. Minst lika bra som för Albin. Jag och hennes mamma satt där i soffan idag och kännde oss överflödiga.
För den andra tjejen går det lite sämre, om man nu kan säga så. Hon verkar vara ganska blyg och försiktig och vill inte gärna gå ifrån mamma. Usch. Det hade varit min mardröm om Albin hade reagerat så. Då hade jag kännt mig hemskare än vad jag redan gör...

Och nu har jag ÄNTLIGEN fått mitt schema. Det blev klart i tisdags. Det var helt Ok, antar jag. Barnen kommer att gå ungefär 20 timmar på dagis iveckan i snitt. Klart godkännt. Enda dagen som blir lite lång är torsdagarna. Då kommer de gå från 6.30 till 15.15 ungefär. Men sen har de en fredag då de bara är där typ tre timmar...
Det enda som jag tycker är lite synd är att med den planeringen de har haft på dagis innan åtminstone, kommer killarna helt att missa när de håller på med temat. Innan har de nämligen haft temat på tisdag- och onsdagförmiddagar mellan 9 och 11 någonting. Nu kommer killarna vara där från 10.30 på tisdagarna och lediga på onsdagar...
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: