Semester och sjukor

2008-07-24 / 08:09:06
Ja, det är väl ungefär vad vi har haft för oss sedan sist.
Först fick Albin tredagarsfeber. Eller åtminstone trodde de på BVC att det var det han hade.
Som tur var blev han frisk lagom så vi kom iväg på båtsemestern allihop. Det var riktigt trevligt, även om Albin var extra gnällig och mammig de första dagarna. Så på lördagen upptäkte jag en mysko prick på honom. Jag hade mina misstankar om vad det kunde vara och frågade svärmor vad hon trodde. Hon misstänkte samma sak som jag. Vattenkoppor. Som tur var verkade inte Albin speciellt påverkad.
Så på lördagskvällen började Oskars mage krångla. Igen. Söndagen var kämpig för honom. Tyvärr hade vi glömt ta med både Movicol och Inotyol. Så fort apoteket i Bengtsfors, där vi hade legat över natten, öppnade var det bara att pinna iväg och köpa salva. Movicolen är tydligen receptbelagd så någon sådan fick jag inte tag på.
Måndagen blev ganska lugn och i tisdags åkte vi hem. Under dessa dagar blev Albins prickar bara fler och fler.
Igår var jag på BVC med Albin där det konstaterades att det faktiskt var vattenkoppor han har. Och ungefär en timme efter vi kommit hem försökte Albin ställa sig upp mot en dörr, varpå han ramlar med munnen först ner i klinkersgolvet.
Min stackars lille kille. Nu är han aldeles prickig och har en stor fläskläpp...
Kommentarer!
Postat av: Sarasnaran

Kul att se du är tillbaka! =)

Stackars Albin! Men skönt att ha koppandet avklarat ändå. Vi har inte fått det än...

Men sommaren är ju en bra tid att få det så jag letar efter koppiga folk som vi kan kela med. Hihihi!

Kram!

Kommenterat - 2008-07-24 / 21:10:04  | URL - http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att ni kom iväg på båtresan, du verkade ju lite tveksam först, stackars Albin med Vattkoppor, men jag håller med Sara, bättre att få det innan de är så stora. Ida har heller inte fått några, har Oskar haft?! Vi kanske kan komma och leka så blir hon smittad nu innan dagis börjar.. ;-) Kram

Kommenterat - 2008-07-24 / 22:46:11
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: