Bilder från semestern

2008-07-29 / 14:50:56

Jag tänkte att jag att jag skulle ta och bjuda på lite bilder från semestern. Varsågoda!

Det var i denna båten vi tillbringade semestern. (Bilden är tagen vid ett annat tilfälle)



Semestern började med att vi mötte upp Andreas föräldrar i Håverud där de hade stannat för natten. Vi packade ombord alla våra grejer och sen åkte vi och ställde oss i kö för att slussa. Där fick vi vänta. Länge.
Men Oskar hittade ändå saker att roa sig med.


En tysk farbror matade alla fåglarna. Det var spännande.





Sen fick Oskar låna lite bröd av den snälle tyske farbrorn.


Men till slut kom vi in i slussen




Vi åkte över akvedukten. Det var lite häftigt.



Sen bar det av "på riktigt".
Bägge barnen tyckte det var spännande. Albin satt i pappas knä





Oskar hjälpte farfar att köra båten.




Sen vid nästa slussstation blev det paus igen





Och Oskar ville ut och röra på benen.


Sen tog batterierna i kameran slut, så jag kunde inte ta fler kort innan sista dagen.

Precis vid gästhamnen i Bengtsfors låg det en lekplats. Den var kul tyckte Oskar.


Sen bar det av hemåt. Albin var lika glad för det...


Oskar tittar ut på akvedukten


Detta tyckte vi var lite lustigt. Tydligen så vevar de upp järnvägsbron för hand när det kommer höga båtar...



Kommentarer!
Postat av: Anna

Fina bilder, ni ser ut att ha haft strålande väder! Kramar

Kommenterat - 2008-07-29 / 15:00:08
Postat av: Sarasnaran

Underbara bilder!

Kommenterat - 2008-07-29 / 20:54:41  | URL - http://sarasnaran.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: