Helgen

2008-04-21 / 11:34:44
Vi har inte gjort speciellt många knop i helgen.
Andreas kom hem ganska kalas vid 12-tiden i fredags.
Han mådde alltså som han förtjänade hela lördagen. *moahaha* Men han höll faktiskt vad han hade lovat Oskar, även om jag inte trodde han skulle göra det där ett tag på morgonkvisten.
Alltså knatade de två ner till hamnen och tittade på båtarna vi nio-tiden.
Jag och lillskrutten var hemma och gjorde inte särskilt mycket. Plockade lite och så. Och jag tog en dusch.
Efter någon timme ringde Andreas. Han och Oskar hade följt med svärfar hem och han ndrade om jag kunde komma och hämta dem. Jag som hade tänkt åka och handla (äntligen!) tyckte väl att de kunde gå hem, men när Andreas föreslog att de kunde följa med och handla(!) så tyckte jag att det lät som en bra idé.
Jag skrev lista och packade in mig och Albin i bilen.
När jag kom till svärisarna upplyste svärmor mig om att Andreas låg och sov nere i soffan. Oskar var med farfar ute i trädgården.
Jag väkte Andreas och pratade med svärmor i kanske en halvtimme innan vi kom iväg. 
Oskar ville inte följa med och handla(!) så han stannade kvar hos farmor och farfar.

Väl framme på Hajen så hade Albin somnat gott i sin stol. Jag tyckte det var onödigt att väcka honom, så Andreas fick sitta kvar ute i bilen medans jag gick in och handlade. Han var nog inte allt för ledsen för det.

När jag handlat klart åkte vi hem och lagade mat, åt och så fick Oskar sova en liten stund.
Efter att vi hade röjt upp i köket gick faktiskt vi och lade oss en liten stund också.

Sen var det dags att parkera sig i soffan och kolla på innebandyn. Jag kan bara konstatera att mina nerver inte riktigt pallar sånt...

Efter det var det dags att börja göra iordning maten. Grillpremiär! Fläskkarré, pastasallad, färsk ananas och tzatziki. *mums*

Söndagen var en fixardag. Vi städade, tvättade, fejade, bytade däck på bilen, körde iväg med kartonger och papper till återvinning osv.

Min pappa kom på besök också. Det var trevligt. Oskar tyckte det var jättekul och blev väldigt ledsen när han skulle åka. Han kanske ska komma en liten stund idag också. Han ska åka in och hälsa på min farmor på sjukhuset...

När han hade åkt hem gick Andreas och Oskar ut och klippte gräset. Oskar "hjälpte till"

image6

Ja, sen var det väl inte så mycket mer. Andreas åkte iväg och spelade, jag lade barnen, lite TV-tittande och sen sängen.
Kommentarer!
Postat av: Sarasnaran

Låter som en härlig dag!

Kommenterat - 2008-04-22 / 20:08:45  | URL - http://sarasnaran.blogg.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: