Det här blir nog en lång dag...

2008-04-14 / 08:26:15
Oskar vaknade kl 6.30. *gäsp*
Jag är INTE någon morgonmänniska. Alls.
Så när Oskar kommer intassandes i vårt rum och högt och tydligt deklarerar "Otta vaten!" blir jag inte överlycklig...
Det var bara att smyga upp och försöka att inte väcka Albin som låg och sov jämte mig. Inte det lättaste när Oskar, pigg som en lärka, vill få sin vilja hörd. Högt.

"Mamma vaten!!"
"Schh..." *viskar sömndricket* "Ja, mamma är vaken..."
"Mamma på den!" *räcker fram mina glasögon*
"Mmmm, tack."
"Mamma töja!" *ger mig en tröja han hittat på golvet
"Schhh! Du får vara lite tyst. Albin sover. Mamma ska ha en annan tröja..."
"Se Bompa!"
"Schhh!! Ja, du kan få se Bompa..." *letar frenetiskt efter ett par byxor*
"Bompa böat!!"
"Schhh!!! Ja, Bompa har börjat. Mamma kommer nu."

Vi går ut och sätter på Bompa. Efter en minut hör jag Albin grymta inne i vårt sovrum och jag smiter in och lägger mig jämte honom och ger honom lite tutte. Det funkar och han fortsätter att sova. Antagligen råkar jag också slumra till lite men väcks efter kanske 10 minuter.

"Mamma! Se Bila!!"

Upp igen och in på Oskars rum och sätta på Bilar.
Albin börjar böka igen och snabbt in och fram med tutten.

Fem minuter senare...

"Mamma! Se Bob!!!"

*suck*

Tvärtemotdag på G....
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: