Dagen

2008-04-18 / 22:07:52
Jaha...

Idag har det verkligen varit en lugn dag. Jag orkade inte ta mig i kragen och åka till Hajen.
Jag inåg att handla en fredag själv med bägge barnen nog var mer än vad jag klarade av idag. Så vi har tagit det lugnt hemma idag.

Oskar verkade också tycka att det var skönt att ta det lugnt. Han spenderade en stor del av förmiddagen åt en av favoritsysselsättningarna. Rita och måla.

Fullt koncentrerad

image4

Och såhär fint blir det:

image5


Sen på eftermiddagen när gossarna hade sovit och pappan kom hem så hade vi lite fredagsmys med våfflor.
Men Andreas skulle iväg på AfterWork med några av grannarna så det blev lite stressat och inte jättemysigt.
Efter att han bara varit hemma en timme varav en stor del gått åt till att duscha och göra sig iordning stack Andreas iväg igen.
Oskar blev jätteledsen så han fick kolla lite på Bilar.

Eftersom jag inte fick handlat något insåg jag lite för sent att vi inte hade någon mat hemma. *suck* Som tur var så var jag själv fortfarande ganska mätt efter våfflorna så jag gjorde bara lite havregrynsgröt till Oskar. Han älskar "nööt å pläplänos" (gröt och äppelmos) så han blev jätteglad. Själv är jag ingen grötmänniska så jag nöjde mig med en kopp te.

Så vid halv sju var det dags för blöjbyte, pyjamas, tandborstning och läggning av storebror. När det var klart vid åtta-tiden var det dags för lillebrors blöjbyte, pyjamas och kvällstutte så jag pakerade mig i soffan.
Inte för att det var något att se.
Brukar kolla på Så ska det låta, men gud vilka tråkiga gäster det var denna gången.

Albin var lite svårsövd idag, men han kom i säng vid 21.30 och jag gick och satte mig framför datorn.

I morgon ska Andreas och Oskar ner till hamnen. Det är isättning av båtarna och farfar har lovat Oskar att han ska få följa med en tur på hans båt om Oskar och pappa hinner ner till hamnen i tid.

Det ska bli intressant att se hur pigg Andreas är i morgon klockan 6.30 när Oskar vaknar... *skrattar rått*
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: