Bajsdag

2008-04-15 / 14:25:56
Japp. Det är det idag.
Vi förstod redan igår att Oskar skulle ha en bajsdag idag. Klämde flera gånger på kvällen utan att det kom någonting. Dessutom vaknade han ett par gånger inatt också.
Så i morse var det bara att ringa dagis och säga att han inte kommer. Bättre lycka imorgon... *suck*
Än så länge har det inte kommit så mycket. Tror jag har bytat 4 gånger bara. Jag hoppas att det kommer en stor kludd i kväll så det är lungt i ett par dagar nu...

Min "Elin-dag" igår blev väl inte riktigt som jag tänkt mig. Albin var matad och jag var duschad och klar vid halv fem. Andreas kom hem kvart i fem. Så klämde han fram att han nog också skulle behöva åka in till stan, så jag kanske ville ha skjuts? Han skulle ju såklart ta barnen...
Jaja, det var väl inga problem. Så det blev till att byta blöja på Oskar och försöka få på honom ytterkläderna. Ta på Albin ytterkläder, spänna fast honom i babyskyddet och sen in med allihop i bilen.
När vi väl var framme i stan var klockan halv sex. Affärerna stänger sex. *suck*
Jag var iaf inne en sväng på Lindex och hämtade Liberoboxen. Så hittade jag ett set med byxa, tröja och huvtröja för halva reapriset till Albin. Och en jacka till honom också.
Sen sprang jag in en sväng på Cervera för att köpa mina tallrikar. Men shit vad dyra de var! Det blev inga tallrikar denna gången. Andreas får komma med så får vi se om vi kan hitta något annat vi vill ha.
När jag var klar på Cervera var klockan sex och affärerna stängde. Jaha. Det var min tid det...
Bara att knata upp till Kvantum och köpa blöjor till Oskar. Kul kul.
Ännu roligare blev det när vi kom hem och jag insåg att jag köpt fel blöjor. Jag hade köpt i Albins storlek. *dubbel suck*
Vi orkade inte åka in och köpa rätt sort, så Oskar fick faktiskt ta någon blöja i Albins storlek. Det gick med nöd och näppe...

Så idag fick vi åka in till Hajen det första vi gjorde efter frukost. Oskar älskar ju att handla så det gick ju bra. Förutom att han sprang bort ifrån mig hela tiden... Men, men. Han hade ju roligt iaf...
Med en gång när vi kommit hem var det bara att slänga in maten i kylen och Albin i vagnen och knata bort på mammagrupp. Turligt nog var det nära denna gången. Men trots det tog det väl nästan en kvart att gå. Att Oskar fick syn på tre grävmaskiner, en traktor och en lastbil på vägen hjälpte ju inte precis...
Som vanligt var det trevligt. Vi fikade och pratade om allt möjligt.
Sen var det bara att försöka få med Oskar hem och in. Inte det lättaste, men det gick till slut. Så laga en snabblunch (fullkornsmakaroner, korv och broccoli plus äpple till efterrätt) och få Oskar i säng.
Och här är jag nu!
Kommentarer!
Postat av: Sarasnaran

Men åh.. Det var inte mycket till egentid det. =(

Kommenterat - 2008-04-15 / 20:50:15  | URL - http://sarasnaran.blogg.se
Postat av: Anna

Egentid... Då tycker jag du kan kräva TVÅ gånger nästa vecka eftersom du inte fick nån EGEN tid denna! Så det så! =)

Kommenterat - 2008-04-15 / 21:59:51
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: