Allt på en gång...

2008-04-30 / 14:28:34
Blä. Det är det enda jag kan säga.

Förra måndagen dog min farmor. Det var därför jag var nere förra veckan.
Även om det inte var så oväntat är det ju såklart alltid jobbigt.

Som tur var så gick det faktiskt bra för Oskar förra veckan och han kunde vara på dagis alla tre dagarna (måndag-onsdag). Det låter kanske otroligt själviskt, men det var faktiskt väldigt skönt för mig.

Sen på torsdagen började Oskars mage krångla. Igen. Så torsdagen gick i stort sett ut på att byta Oskars blöjor under vad man närmast kan beskriva som brottningsmatcher. Fredagen var i stort sett likadan. Förutom att han började bli förkyld också.
Lördagen var helt fullspäckad. För Andreas. På morgonen hade han arbetsdag i hamnen. Under tiden var jag och barnen hemma och gjorde ungefär samma saker som dagen innan. Oskars förkylning hade brutit ut riktigt, så han var allmänt trött och gnällig. 
På kvällen hade Andreas en spelning med bandet. Så vid halv fyratiden när han var klar i hamnen och barnen vaknat och jag gjort iordning dem körde jag in honom till soundchecket och jag och barnen åkte ut till mormor och morfar.
Vi tar det lungt och bestämmer oss efter ett tag att vi ska ta en promenad. Oskar ville titta på korna.
Så vi knatar iväg och ser både kor och traktorer. Så när vi i stort sett är så långt hemifrån vi kommer på rundan ringer Andreas. Han har inga nycklar med sig, så han kommer inte in hemma. Och han ska vara klar och inne i stan om 40 minuter. Ajdå.
Mamma och pappa fortsätter promenaden med barnen och jag skyndar till bilen och kör hem så snabbt jag bara kan.
När jag kommer hem väntar Andreas. Han kastar sig i duschen medans jag stryker hans kläder och fixar några mackor till honom. Jag får köra in honom till stan (hyffsat i tid) och sen ut till föräldrarna igen.
Maten är i stort sett klar när jag kommer tillbaks och efter det tredje blöjbytet sen vi kom dit är det dags att äta.
Grillspett med hemmagjord klyftpotatis, sallad, majs (till Oskar framför allt) och sååås.
Sen slappade vi lite framför TV:n. När klockan var bortåt 22.30 insåg jag att det var dags att bege sig hemåt. Oskar kom inte till ro alls.
Oskar somnade efter ungefär 30 sekunder i bilen och när jag kom hem var det bara att bära in honom i sängen. Jag hade ju varit smart nog att både ta med och ta på honom pyjamasen. Skönt!
När Andreas kom hem vet jag inte riktigt. Sent iaf.

Söndagen var VÄLDIGT lugn. Alla var trötta, Oskar och Andreas var ordentligt förkylda. Albin och jag började bli krasslig
Vi var en stund hos Andreas föräldrar.

Natten mellan söndag och måndag var HEMSK. Jag tror Oskar vaknade 5-6 gånger och skulle byta blöja.

På måndagen var alla sjuka. *suck* Igår var det likadant och idag är Andreas och Oskar bättre.

Ja, så kul har vi...
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: